Pages Menu
Categories Menu

Drobna pomoc

Drobna pomoc

Nie jest łatwo uczyć się skutecznie, kiedy doskwiera nam złe samopoczucie, zmęczenie czy brak koncentracji. Na szczęście możemy nie jeden z tych objawów zlikwidować odżywiając się zdrowo i dbając o siebie. Nie oznacza to, jednak, że nie możemy starać się bardziej. Zwłaszcza wśród studentów popularne są różnego rodzaju suplementy, co wynika z nieregularnego stylu życia, okresów wzmożonej nauki i młodości, która musi się wyszaleć.

W powszechnie dostępnych środkach znajduje się szereg substancji, które jednak pomogą poradzić sobie ze stresem czy przytłaczającym zmęczeniem. Lecytyna poprawia pamięć długotrwałą, stabilizuje nastrój. Wpływa na procesy zapamiętywania i powiększa pojemność pamięciową. Warto jednak pamiętać, że naturalnie lecytyna występuje w żółtku jaja, pełnoziarnistej pszenicy, wątrobie i fasoli. Kofeina znana jest wszystkim aż zbyt dobrze. Blokuje w mózgu receptory adenozyny, które sprawiają, że czujemy się senni. Podobne działanie mają nasiona guarany, liście ostrokrzewu paragwajskiego (yerba mate), jak i… liście herbaty oraz nasiona kakaowca! Warto uzupełnić kwasy omega-3, które naturalnie występują w rybach morskich.

Ich niedobór skutkuje pojawieniem się kłopotów z pamięcią. Właściwy poziom magnezu jest jednym z czynników gwarantujących dobrą kondycję układu nerwowego. Przywraca on psychiczny balans oraz pomaga opanować stres. Jak widać mamy wpływ na to, jak funkcjonujemy, jednak od działań doraźnych, lepsze jest dbanie o siebie cały rok. Na zdrowie.

Artykuł dzięki: